افزایش قدرت یادگیری با خوردن صبحانه
تصاویر و مطالب زیست شناسی(استان فارس -شهرستان جهرم)
درباره وبلاگ


به نام خدا . این وبلاگ جهت استفاده همه دوستداران زیست شناسی از راهنمایی تا دانشگاه ایجاد شده (نزدیک به 500عکس از بهترین تصاویر زیست شناسی وبقیه مطالب نوشتاری) امید وارم مورد توجه واقع گردد . هر صفحه این وبلاگ 30مطلب وبقیه با انتخاب شماره صفحه در پایین هر صفحه قابل دیدن خواهد بود؛.مهدی قدرت جهرمی.... ......اللهم صل علی محمد وآل محمدوعجل فرجهم .........التماس دعای خیر
آخرین مطالب
نويسندگان
یک شنبه 4 آذر 1397برچسب:علمی, :: 2:36 بعد از ظهر :: نويسنده : مهدی قدرت جهرمی

افزایش قدرت یادگیری با خوردن صبحانه

 

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت , درمان و آموزش پزشکی گفت: دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی 7 تا 8 ساعت پس از خوردن شام‌, در ناشتایی بسر می برند, که با مصرف صبحانه‌, مغز از قندکافی به عنوان غذا و منبع انرژی استفاده می‌کند.

دکتر فروزان صالحی افزود: اگر مدت زمان ناشتایی طولا‌نی‌تر باشد, نگهداری قند خون در سطحی که مغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد, دشوارتر و یادگیری و تمرکز حواس مختل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخوردن صبحانه درصورتی که تداوم یابد تبدیل به عادت می‌شود, گفت: این مساله موجب کمبود دریافت مواد مغذی روزانه مورد نیاز فرد می‌شود که در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد.

این متخصص آگاهی کودکان و خانواده‌هایشان از تاثیرات بد نخوردن صبحانه رالا‌زم وضروری دانست و گفت: غذاهایی مثل فرنی‌, شیربرنج‌, حلیم و عدسی که بیشتر کودکان به آن علا‌قه دارند, ارزش غذایی بالایی دارد.

این کارشناس ,نان‌, پنیر و گردو, نان و تخم مرغ‌, نان , کره , مربا یا خرما همراه با یک لیوان شیر را صبحانه ای سالم و مغذی برای کودکان سنین مدرسه دانست.

وی در این حال برای افزایش اشتهای دانش آموزان در خوردن صبحانه‌, توصیه کرد: شام را در ساعات ابتدایی شب میل کنند و در ساعت معینی از شب , بخوابند تاصبح زود بیدار شوند و وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند.

 

صالحی همچنین به نقش میان وعده های غذایی در تغذیه دانش آموزان اشاره کرد و افزود: دانش آموزانی که صبحانه نمی‌خورند حتما نیاز به میان وعده های غذایی دارند.

وی ادامه داد: بهتر است دانش آموزان‌, لقمه های خانگی حاوی نان , پنیر,گردو,تنقلا‌ت سنتی مانند انواع مغزها و خشکبار و همچنین شیر را به عنوان میان وعده غذایی استفاده کنند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها